Skip links

Хятадын жижиг дунд үйлдвэрүүд тарифын дарамтыг 3 сараас илүү тэсвэрлэх боломжгүй гэж судалгаагаар гарчээ

АНУ-ын Ерөнхийлөгч Дональд Трампын засаг захиргаа 2025 оны 4-р сарын 9-нд Хятадын бараа бүтээгдэхүүнд ногдуулах тарифыг 125 хувьд хүргэж нэмэгдүүлсэн нь Хятадын үйлдвэрүүдэд томоохон сорилт болж байна.  Энэ нөхцөл байдалд дасан зохицохын тулд олон үйлдвэрлэгчид үнийн өсөлт, үйлдвэрлэлийн шилжилт зэрэг арга хэмжээг авч хэрэгжүүлж байна.

⚖️Үйлдвэрлэгчдийн хариу арга хэмжээ:

  • Үнийн өсөлт: Шэньжэнь хотоос гаралтай, Amazon цахим худалдааны платформ дээр бараа бүтээгдэхүүнээ дэлхийн зах зээлд борлуулдаг үйлдвэрлэгчид болон худалдаачид бүтээгдэхүүнийхээ үнийг нэмэгдүүлэх эсвэл АНУ-ын зах зээлээс гарах талаар бодож байна. Шэньжэнь хотын Хилийн чанад дахь цахим худалдааны холбооны тэргүүн Ван Шин хэлэхдээ, “Энэ нь зөвхөн татварын асуудал биш, харин бүх зардлын бүтэц бүрэн өөрчлөгдөж байна” гэжээ.
  • Үйлдвэрлэлээ шилжүүлэх: Apple-ийн ханган нийлүүлэгч Luxshare компани АНУ-ын тарифын нөлөөг бууруулахын тулд үйлдвэрлэлийнхээ зарим хэсгийг АНУ болон бусад улс руу шилжүүлэх талаар хэлэлцэж байна. Тус компанийн дарга Ван Лайчун хэлэхдээ, “Бид үйлчлүүлэгчидтэйгээ хамтран ажиллаж, үйлдвэрлэлийг Хятадаас гадна улс орнуудад шилжүүлэх талаар ярилцаж байна” гэжээ.

🧐Жижиг бизнесүүдийн нөхцөл байдал:

Жижиг үйлдвэрлэгчид, ялангуяа АНУ-ын зах зээлээс ихээхэн хамааралтай компаниуд, эдгээр тарифын улмаас ихээхэн хүндрэлтэй тулгарч байна. Зарим нь үйл ажиллагаагаа зогсоох, эсвэл ажилчдаа цомхотгох нөхцөл байдалд хүрч байна.  

📉 Тарифын дарамт ба өрсөлдөх чадвар

Хятадын аж үйлдвэрийн өрсөлдөх чадвар 2025 оны эхний улиралд 10–15%-иар буурсан тухай Шанхайн Худалдааны Танхимаас мэдээлжээ. Энэ нь:

  • Зардал нэмэгдсэн
  • Зах зээлийн эрэлт буурсан
  • Худалдан авагчид Вьетнам, Энэтхэг зэрэг бага тарифтай улсууд руу шилжсэн зэрэг хүчин зүйлтэй холбоотой.

🧮 Тарифын дарамтыг тэсвэрлэх хязгаар – Хятадын жижиг дунд үйлдвэрүүдийн 72% нь:

  • 50%-аас дээш тарифын дарамтыг 3 сараас илүү тэсвэрлэх боломжгүй
  • 20%-аас дээш тариф байвал “ашиггүй” бүсэд шилжиж эхэлдэг гэж судалгаагаар гарчээ
    (Эх сурвалж: Shenzhen SME Association 2025 Q1 тайлан)

📦 Үйлдвэрлэл шилжүүлэх урсгал

  • Apple-ийн ханган нийлүүлэгч Luxshare болон GoerTek зэрэг компаниуд үйлдвэрлэлээ АНУ, Вьетнам руу хэсэгчлэн шилжүүлж эхэлжээ.
  • Мөн Shenzhen дахь Амазоны борлуулагчдын холбооноос мэдээлснээр, гишүүдийн 40% нь АНУ-ын зах зээлээс бүрэн гарч, Европ, Ойрх Дорнодын зах зээлийг сонирхож байна.

💸 Үнэ өсөлт ба хэрэглэгчид– Тарифын өсөлттэй холбоотойгоор

  • Зарим экспортын барааны үнэ 15–35% нэмэгдсэн (жишээлбэл: электроник, хувцас)
  • АНУ-ын жижиглэн худалдаачид шинэ нийлүүлэгч хайж эхэлжээ

📌Дүгнэлт:

АНУ-ын тарифын өсөлт нь Хятадын үйлдвэрлэгчдэд ихээхэн дарамт учруулж, тэдгээрийг шинэ зах зээл хайх, үйлдвэрлэлээ өөр улс руу шилжүүлэх зэрэг арга хэмжээ авахад хүргэж байна. Энэ нь дэлхийн худалдааны харилцаанд томоохон өөрчлөлт авчирч, олон улсын эдийн засагт нөлөөлж байна.

Эх сурвалж: Shenzhen SME Association, Reuters

Хуваалцах:

Бусад мэдээлэл